Echografie
Echografie

Echografie,

Uw klachten dynamisch in beeld

Van der Meijden Fysiotherapie maakt sinds kort gebruik van echografie. Deze manier van onderzoeken past goed bij fysiotherapie. De echo brengt uw bewegingsapparaat gedetailleerd in beeld, waardoor klachten makkelijker op te sporen zijn. Onze therapeut kan zo een relatie leggen tussen uw klachten en de beelden die hij ziet.

Comfortabel en doeltreffend

De echografie is niet alleen een nauwkeurige, maar ook een comfortabele manier om u te onderzoeken. Een echografie kunnen wij gebruiken in het onderzoek naar de oorzaak van pijnklachten van bijvoorbeeld pezen, spieren en gewrichtsbanden. Met een echo zien wij dynamische beelden in plaats van statische, zoals bij rontgenopnames of MRI-scan.

Een echografie gebruiken wij als aanvullend onderzoek, naast het reguliere onderzoek. Tijdens het onderzoek kunt u uw lichaamsdelen vrij bewegen. Wij kunnen met een echo snel en duidelijk bepalen wat de pijn veroorzaakt, waar de oorzaak zit. Met de beelden onderbouwen we de klachten. Op deze manier kunnen we sneller en gerichter een behandelplan opstellen en onmiddellijk van start gaan met de behandeling. Hierdoor bent u sneller vrij van uw klachten!

De therapeuten van Van der Meijden Fysiotherapie zijn allemaal gecertificeerd en hebben specifieke kennis om klachten te herkennen. Hierdoor kan er altijd direct een echo afgenomen worden en hoeft u niet een nieuwe afspraak te maken of te wachten. Dit kost u niets extra en is onderdeel van uw fysiotherapiebehandeling.

Direct een afspraak maken?

Bij Van der Meijden Fysiotherapie kunt u telefonisch of via de site afspraken maken. Telefonisch zijn wij het beste tussen 09:00 en 12:00 bereikbaar.